Wednesday 7 July 2010

kehidupan

akhir2 ni kemalasan utk mengupdate blog ni smakin menjadi2, ntah kenape. haha(ayat skema sgt) mayb di sebakn kesibukan yg tidak dpt dielakkan dan ade bnyk bnda lain yg perlu aku uruskn, so xberkesempatan utk membiarkan jari jemariku menari di sini. hahahaha :))

seperti minggu yg lalu, hari khamis, aku bz dgn kelas tutorial, tp harini fikiran aku agak pelik sedikit, aku kelua awal dr rumah (8.30 suda di kira awl ye, hehehe, sbab kebiasaannya aku akn keluar plg awal pun dlm 9am ataupun smp ofis dlm 10am gtu, so arini kire awl la arini ye, lgpun sy ade clas 9am).

masa baru nk kelua dr kawasan rumah, pg ni mmg bnyk sgt burung merpati. sume merpati ni masa org nk gerak dh, dia xnk jugak terbang, haihhh, merpati ni, tp bile aku dh xdpt nmpk kelibat mereka sume (sebab dh terlalu dekat sgt kn, mcm dh masuk kt bawah kete la gtu agknye) eh eh eh, tbe2 mereka sume mcm terpacul terbang utk menyelamatkan dri. hmmm.. terfikir la aku, pndai dorg ni slmtkn dr kan, hmm.. mula la mcm2 yg aku fikir dlm kepala aku, mengaitkan dgn kehidupan ku sndiri. xtaula kenapa hr ni aku berjiwa melankolik gtu. tp sesekali cmni, bagus jugak, dpt memberi keinsafan dlm dr sendiri.

hari ni jugak, bile aku masuk klas, tibe2 rasa tersentuh hatiku, bile aku nmpk sorg budak ni, dia pakai tongkat. mmg setiap kali klas tutorial, aku akn bg budak tunjuk jln keje kt depan. aku jz main tunjuk je sume org yg ade dr bari spaling hadapan skali. hmmm, bile smp pd budak ni, aku cm xsmpai hati nk suruh dia, pnh skali dulu, dia duk kt dpan, maka aku tiada pilihan, xkn aku nk lgkah je dia n pg suruh org sblah dia, hmmm.. aku tanye dia, trasa cm bodoh jugak soalan aku time tu "u boley ke buat kt depan ni?" eh, aku menyesal sgt dgn soalan aku tm tu, mcm kesian pulak, tp dia buat jugak time tu, mcm susah je tm dia nk buat tu, sbab kt sblh kanan tu nk kna handle tongkat tu lagik kn. hmmm.. tp mayb jugak dia suda terbiasa cmtu, jz bila kite yg melihat ni rasa ssh sgt, trasa sgt bersyukur dgn kesempurnaan yg kita ad. kite yg Allah kurniakan dgn kesempurnaan ni, slalu mengeluh dan xbersyukur.. Ya Allah, maafkan hamba Mu ini, sesungguhnya aku bersyukur di atas segala kurniaan Mu kepadaku.

harini skali lagi aku tersentuh, lebih terssentuh berbanding minggu pertama, masa aku tanyakn soalan bodoh tu kt dia. sebab arini aku xsuruh dia, tp dia sndr yg nk buat. Ya Allah, sememangnya hatiku sgt tersentuh, ditambah dgn jiwaku sememangnya sedari awal lg mmg terlebih melankolik. aku mcm terdiam seketika kt dpan class, cpat2 aku pg blakang ckit and tgk je dia buat camane.

hmm.. hndaklah kita selalu mengingatkn dr sndiri spy kita sntiasa bersyukur dgn ape yg kite ade atau ape yg kita lalui spjg kehidupan kite :) InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment