Saturday 2 July 2011

Part 1 - Cuti-cuti sesuka hati di Langkawi

Assalamualaikum n hi sume,

WARNING!!
Awas, entry yg sgttttt panjang ;p

lamanya tak update kan, cite masa balik srwk pun xsempat nak update, tak pe la, da lama sgt cite nye. hehehee, busy sangat lepas balik dr srwk seba tak lama lepas tu pegi holiday pulak.

sedikit penat sebab holiday yg agak lama, 6hari n pastinye bejalan tanpa henti siang dan malam. tapi memang bes sangat. lokasi pertama percutian kami adalah pulau Langkawi. kami pegi bedua je, sy n adik, hehehe, xde kawan lain nak ikut sebab masing2 pun ada komitmen sendiri kan, sy macam biasa la, ngelat je salu. adik pulak tengah cuti semester, mmg datang kl for holiday la dia,

pertama skali, thank you to my syg for pinjam sumone to send n fetch us dr airport. yes, kami menghargainya. thank u, thank u. tp paling xbes masa nk fly to langkawi, aiakk ade pulak masalah ngn kapal terbang tu, da sejam duk dlm flight kena tukar flight, geram okayyy, dekat 3jam jugak delay nye.kami pun smpai langkawi da lewat petang jugak, rosak kami punye plan utk 1st day tu, tp xpe la, kami okay je.

da sampai airpot, kitorg tak plan pun nk sewa kereta, tp tersewa pulak, hehee, setelah pikir kelebihan nye, dan senang nak gerak, tp memang digalakkan menyewa kereta semasa berada di langkawi ye, pada sesapa yg plan nk g sana. sewa pun murah, sy hanya boley drive auto je, heeee, so kami sewa kete auto 4 hari for RM160 je, murah kan. lpas tu kami beli skali tiket for island hoping, cam murah jugak la RM40 seorang, murah kan. masa sy pegi dulu rasa cam RM60 je, kalau tak silap la.

sebab da dtg agak lewat petang, so kami balik ke bilik, kami duduk di Sweet Inn, bg saya okay je, berbaloi dgn harga yg amat berpatutan, kami tempah tru Agoda, kalo sesape nk book hotel boley book tru Agoda, mmg sgt berbaloi dan bnyk pilihan hotel yg boley dibuat sesuai dengan budget yg kite ada. kami kelua lepas solat maghrib utk jlan di sepanjang pesisir jalan Pantai Cenang, cari makanan yg bes2 n masuk setiap kedai yg ada d sepangjang jalan, haaaa, sgt xde keje kan, dan paling tak lupe adalah aktiviti ambik gambar :)

oh ye, untuk 3 hari pertama kami duduk di Pantai Cenang, hari terakhir kami pindah pula ke Pekan Kuah, heeee, sebabnye kami nak shopping d  town kan, kat Kuah kami duduk kat D'sa Motel & Restaurant. tpt nya pun okay n sy puas hati je :)

hari ke dua, pagi nye, kami pegi utk Islan hoping, macam biasa, sama macam dulu jugak, akan pegi 3 tempat, tasik Dayang Bnting, Pulau Beras Basah n akan buat eagle feeding. sy biasa je, sebab da penah pegi kan, just suke2 ambik gambar je la kan, hehehe.

da tghari baru balik Sweet Inn, sebelum tu harus la makan dulu. hehehehe, petang nya pulak kami pegi nak naik kete kabel. uhhh, tiket dia da mahal jugak RM30 seorang untuk local, sy da beli taw, lepas tu sy tengok ada notis, 'happy hour, 5-7pm RM15 seorang' aiyakkk, perasaan kedekut tetibe datang. sy pun mintak cakap kat kakak cashier tu balik, sy nak tunggu kol 5 je la, sebab masa tu da 4.30 pm kan. hahahhaa, lawak gile kan, adik sy gelak je tgk keselambaan sy. hihihihi. kakak tu pun muke cam nk marah je, hee, sy senyum je, mls nak layan. utk tunggu jam 5pm, kami mcm biasa la, ambik gambar lg la kan. hehee. bile malam mnjelang, aktiviti mencari makanan yg bes2 pun dimulakan. mlm ni kami carik tpt dinner yg tp pantai ngadap matahari terbenam. mmg bes je tempat ni, heee, masa bayar bil, cam nk pengsan je. hahahahhaa. padan muke. tapi mmg kat Cenang punye area ni, makanan dia mmg mahal la. tp bile da sampai town, haaaa, murah gile okayyy. masa tu cam tak caya pulak, sebab da 3 hari cam nak pengsan bayar bil.

hari ke tiga, kami pegi ke tempat2 sejarah, pg kampung mahsuri, ambik2 gambar area situ, galeria perdana, eagle square n tempat2 sekitar tu la, penat gile da ambik gambar, rasa mcm larat da nak pose, setiap kali kami ambik gambar, ade je org jealous. aduhhh, ssh betol kan :( mesti ade je nak tegur, engok aje suda la. ehehehe, garang kan???

hari ke 3 jugak kami kena pg check in ke tpt ke 2 kami, dkat kuah town. tak lupa jugak kami da shopping coklat banyak gile. maca tak sedar diri, sy bukan la peminat coklat sgt, tp my adk mmg suke gile coklat, sy mcm biasa blikan for my fam kt kpg (harus ingat kan), my syg, my supervisors, kwn2 ofis n sape2 yg rasa nk bg nanti2. macam cepat sgt berlalu da ais da masa. da lewat mlm da, esok nk kena check out n tinggalkn langkawi da.

hari last, kami sempat lagi jln2 di sekitar bandar untuk ambik gambar kt mana2 tempat yg kami rasa bes, n sambung lagi belik chocs n souvenir untuk kwn2.

heee, panjang nye cerita da, da abis cite kt langkawi, nanti sambung cite kat penang pulak.