Thursday 19 May 2016

weekend getaway - The Kabin

Assalamualaikum,


akhirnya da sampai hari jumaat, semua orang pasti tertunggu-tunggu sebab akan ada cuti yang panjang untuk berehat dan bergembira bersama keluarga tersayang. masa zaman study dulu, setiap hari pun sama saja, tak la tertunggu-tunggu sangat hujung minggu menjelang, tapi setelah berada dalam alam pekerjaan, jumaat adalah hari yang sangat ditunggu-tunggu.

in sha Allah petang ni, kami akan ke 'The Kabin' sebagai birthday trip untuk si dia. hari tu anniversary daniyal demam, so ganti dengan yang ni pula, lagi pun tarikhnya dekat-dekat je.

sy memilih the kabin, konon buat surprise book siap-siap, tapi setiap kali dia cakap, i kena pg outstation la nanti, dengan menggelabah nya akan tanya, oh date nya bila? sekali kena date ni, habis la. tetapi ahamdulillah sehingga hari kejadian, semua nya okay dan harinya dah tiba pun iaitu harini. yeayyy.

pada hari birthday tu, bila cakap ada hadiah untuk dia dan cerita menggelabah setiap kali dia cakap ada outstation. kami gelak sama-sama. susah juga ya plan macam ni.

kali ni, tak beli pun kek, buat kek sendiri. gigihhh. tapi macam xberapa jadi dan buat awal pula masa weekend. sy kurang berbakat dalam buat kek yg macam ni agak nya, sudah terbiasa buat kek lapis dari kecik lagi. jadi kalau buat birthday cake atau kek yg seangkatan dengan nya salu sy tengok macam tak cantik kejadiannya. perlu gigih lagi berusaha.

kami berdcadang buat mini photoshoot dengan daniyal sekali, sebab kami belum lagi ambil proper pic bersama-sama disebabkan kesibukan yang diluar batasan. masih lagi menyesuaikan diri dengan kehidupan yang agak baru ni, dengan kehadiran daniyal dan memasuki alam bekerja yang kadang-kadang diluar jangkaan kesibukan nya. namun, dalam semuanya ini, sy tak henti-henti memanjatkan kesyukuran kepada Allah swt. terima kasih Ya Allah.

okay, sy doakan kawan-kawan semua akan melalui hujung minggu yang indah bersama keluarga :)


No comments:

Post a Comment