Wednesday 2 February 2011

pemergian seorang rakan :(

seawal 5pg, hp ku berlagu sayu ~ ~ diam diam by tilu ~ ~ hmm, mamai lg bile tgk number hp yg xdkenali, xde dlm phonebook, bkira2 maw angkat atau tak. tp akhirnye angkat jugak sbb mana mungkin org saja2 maw call seawal 5pg kn. sume org tgh bes2 tido time tu. dgn sore mamai2 tu. heeee, aku xkenal pun sape d hujung talian smpai dia knalkn diri. ohh, my old fren, n aku pun ckp, aiii, it's 5am la *dlm nada gelak2*, hahahaa cm nk marah je kan, tp xmarah pun. 

aku pn tanye, nape call awl2 pg sgt, dia pn ckp yg dia nk gtaw berita sedeh. trus aku neves okayyyy. yela da nama berita sedeh kan, mst la bedebar2 je. dia pun ckp je la, seorang kwn kitorg meninggal masa buat training. da mati lemas. Innalillah. aku sedih tiba2. wpun tidak la aku terlalu mengenali diri arwah tp kami mmg pernah kenal sebelum ni, satu skolah jugak sampa aku form 3, beberapa tahun lepas pun,aku pun pnah keluar minum2 dgnnya dgn rakan2 lain n iulah kali terakhir aku menemuinya. arghhhh, lama jugak aku terkebil2 sblum smbung tdo balik, masih dlm keadaan xpercaya kan. sedar tak sdar lepas tu aku pun da lelapkn mata balik, dsebabkn kesibukan aku d siang hari aku lupa skjap, tp bila da balik rumah, tgk update kwn2 d facebook. ye, aku igt smula. td aku mamai2, tp smp skrg aku masih xpercaya lagi. smpat bersembang2 dgn kwn2 lain tanya psl kematiannya :(

walau camana sekalipun, arwah telah pun pergi, kita sendiri pun xpernah tahu bila pulak Allah akn menjemput kita menghadap Nya. aku menilai diriku seketika, bersedia kah aku untuk djemput oleh Nya pd bila2 masa. Ya Allah, ampunilah aku, aku xbersedia utk djemput Mu berbekalkn amalan ku tika ini. Ya Allah, sesungguhnya terlalu bnyk amalan yg perlu ditambahkan. Ya Allah peliharalah kami dalam iman, serta petunjuk dan hidayah Mu Ya Allah.

Smg roh allahyarham Hazizi dicucuri rahmat oleh Allah swt dan ditempatkan bersama golongan org yg beriman. Amin. Al-fatihah.

No comments:

Post a Comment