Sunday 5 April 2015

Mee Kolok di Dayang Sarawak Corner

Assalamualaikum,

heee, dah lama tak update blog. harini nak update pasal makan la pula. nak update pasal umrah dan semua yg berkaitan supaya boleh jadi rujukan kawan-kawan lain yang nak ke sana, tapi, rasa malas dan macam banyak sangat nak tulis plus nak cari gambar. uhhh, malas nya. in shaa Allah tunggu kita rajin nanti okay.

kedai makan ni letak nya tak jauh dari stesen LRT Sg Besi. sebenarnya dah hampir 2 tahun kami ada kedai di Sg. Besi tapi tak pernah perasan pun kedai ni. kedai makan ni pemilik nya orang sarawak sendiri, menu dia simple je, ada mee kolok, nasi ayam dan laksa sarawak.

oh ye, kalau kawan-kawan nak tau mee kolok ni makanan yg agak popular di sarawak. rasa nya macam mee la. hehehe. kelainan nya pada struktur me tu sendiri. kalau di sarawak, ada pelbagai jenis, ada yg jenis sup, goreng, ada ayam n daging juga. tapi, di kedai ni, ada 1 jenis je, mee kolok je nama nya, tak ada nama tambahan seperti yg ada di sarawak. kalau di sarawak, dia akan jadi, mee kolok goreng, mee kolok daging, mee kolok special dan macam-macam lagi la. heeee, sorry, tak tau la nak describe, pegi makan n rasa sendiri okay :)

kita sebenarnya belum berapa nak rajin nk tulis panjang-panjang, masih terasa lagi kepenatan mengarang thesis haritu, jadi kalau boleh kita mmg tak mau nak taip berjela, tapi update laju-laju sebab takut gambar yang di snap masa pegi makan hari tu dah ke bawah sangat dan kita tak larat dan scroll 'camera roll', so kita gagahkan diri update juga.


lokasi sebenar adalam dalam bangunan tempat letak kenderaan warna merah-kelabu tak jauh dari LRT Sg Besi, boleh nampak dari situ juga.  



ni mee kolok yang dijual di kedai ni, kalau kat sarawak sendri ada macam-macam jenis. 
harga: RM 5 sahaja.

sesiapa yg nak pegi, jangan lupa singgah butik kami juga. hehehe :)

2 comments:

  1. Syaza baru jer pergi sini Ahad lepas. Kawan rekemen. Memang serius sedapp. Order yang special punya. Fuhhh banyakkk. Yummy. Orang pun ramai kat situu. Btw, butik awak area situ jugak ya? 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya, butik baju renang. sekarang dah ada bnyk menu kat situ. makin ramai orang :)

      Delete