Monday 8 September 2014

Kembara Cinta 3: Kluang - Melaka

masih lagi menghimpun cerita yg sudah berkurun di draft.

kisah di penghujung May yg lalu, kami menghamajlis perkahwinan rakan sekampung di Kluang, Johor. mujur la tak jauh sangat, tapi dalam perjalanan tu jem jugak, masing2 pun nak balik kampung dan ada sesetengah nya mungkin la bertujuan seperti kami.

kami da pun janji2 dengan kawan sekampung jugak yg datang dengan family. jadinye tak la kami rasa kekok berdua saja di majlis itu nanti. hehehe.

perjalanan yg beberapa jam ni memang memenatkan, dari comel2 dengan make up dan long dress segala, huarghh, rimas sungguh rasanya. tapi kata nak kelihatan cantik lagi bergaya, tahan kan aje la.

kami memilih untuk tidak bermalam di Kluang dan meneruskan perjalanan ke Melaka. Sampai di Melaka, kami walk in sahaja cari tempat tinggal, memang dah rasa penat sangat dan tak sabar untuk berehat.

jalan-jalan di Melaka kami mulakan pada keesokan hari, biasalah, kami  ke beberapa tourist spot seperti A Famosa, di sekitar Jonker street, Muzium Samudera dan kawasan sekitarnya. 

sekiranya berkunjung ke Melaka, sy pasti suka datang ke A Famosa, tempat2 lain biasa2 saja, entah mengapa, mungkin sebab semasa kecik2 dulu umur sekitar 4-5 tahun, mak pernah berkursus di Melaka selama 6 bulan, dan bila balik ada banyak gambar dia di A Famosa. Masa tu sy rasa A Famosa ni cantik sebab binaan nya yang lain dari yg lain, maklum la kan, masih kecik mana nampak bangunan serupa A Famosa di lain-lain tempat. ehhehe, sampai sekarang masih ingat dan terbayang gambar Mak yg posing di A Famosa ni. masa tu pakai tudung yg ikat belakang tu je. hihi, kelakar jugak ingat :)

Akhir sekali, pastinya kami tidak melepaskan peluang mencari asam pedas Melaka yg best2. Si dia mrmang suka explore tempat2 dengan berpandukan makanan. Bg sy pula, sy yidak terlalu kisah. Janji sy makan, apapun boleh :) 

Oh ya, sejak meneruskan beberapa siri kembara cinta, sy mengenal sisi berbeza si dia. Kami agak berbeza dr segi 'preference' semasa bercuti. Tp tak mengapa, sesuatu yg baik jugak :)

di majlis perkahwinan sahabat kami

snap pic beramai-ramai dengan family sahabat kami yg datang jauh2 dari sarawak

tempat kegemaran ambik pic setiap kali datang ke sini



Muzium Samudera yg kami tak masuk pun. So, snap aje pic dr luar 

Wassalam. 

No comments:

Post a Comment