Monday 29 September 2014

Kembara Cinta 4: Bukit Tinggi

Sempena cuti hujung minggu yg agak panjang penghujung Ogos yang lepas, kami telah merancang pergi ke Bukit Tinggi, saja-saja untuk mengisi masa lapang. lagi pun tak berapa jauh sangat dari KL dan boleh pegi day trip sahaja. 

kami pegi dah agak lewat, lepas solat zohor baru nak pegi, sebab nak pegi ambil2 gambar sahaja kan. jadi rasanya tak la mengambil masa yang terlalu lama.

tapi, nampak nya nasib kami tak begitu baik, hujan pula bila kami sampai di sana, jadi gambar yg kami ambil agak limited. dan kami hanya pergi di kawasan Colmar ini sahaja. tak sempat ke tempat lain yg berada dalam lingkungan kawasan tu. hujan agak lebat, habis semua orang terkandas. 

dan kami pun ambil keputusan meneruskan perjalanan dan singgah di Janda Baik untuk cari makanan. heheh. bila di Janda baik kami sempat singgah makan durian, hehehe, seronok nye rasa, da penat berlari2 dalam hujan, lepas tu pg makan makanan yg panas, lepas tu makan durian. hihi, terlupa pulak rasa tak puas hati sebab tak boleh nak ambik pic banyak2 masa kat atas Bukit Tinggi tadi. hehehe, 

sebahagian pic kami yang di snap menggunakan monopod je, kami ada bawa tripod, tapi hujan, kesian tak sempat la kami nak beraksi dengan tripod pula. tak pe la, macam ni pun boleh.






wassalam 

No comments:

Post a Comment