Tuesday 2 September 2014

Kembara Cinta 1: Cameron Highland

Salam,

oh my, ni adalah entry tertangguh sejak berkurun yang dulu. tapi, demi untuk rujukan masa hadapan, maka nya sy teruskan. baru perasan da ada dlm draft sekian lama. huhhh. semua cerita yg dikarang adalah berasarkan situasi selepas hari kejadian, pertengahan Mei yg lepas (dengan iu, sy meng'italic'kan ceritanya).

"seminggu lepas majlis ke dua kami di KL, kami merancang last minute untuk pergi ke Cameron, kalau ikutkan jiwa 'pencinta travel' yang semenangnya sangat tebal dalam jiwa dan diri ini, pastinya sy ingin pegi jalan2 especially dengan suami pula kan. tapi disebabkan kekangan masa dan kalau nak travel lama2 dan banyak tempat pasti memerlukan perbelanjaan yg agak besar. terpaksalah sy akur dengan apa yg suami cakap, betul juga kan :) lagi pula komitmen kami pada kedai yang baru nak menapak juga tak boleh diabaikan begitu sahaja, tak boleh ditinggalkan terlalu lama begitu sahaja. tak mengapa, in sha Allah pasti ada masa nanti.

dengan itu, kami pun drive saja naik Cameron Highland, bes nya tak perlu drive dah, dulu sy ke sana bawak my big family. sy dan adik yg jadi driver. tapi kali ni, ada kekasih hati yg drivekan, thank you :)

untuk urusan hotel, suami ckp kite pg walk in saja, sy pulak mesti la kerut2 dahi, eh asal nak walk in je, karang tak ada bilik kan da penat nak cari-cari. hmmm, tp malas nak argue, sy diam dan ikut je, lagi pula, nanti dia la yg kena tanya ke mana2, sy tunggu dalam kereta je. hehehe. biarla, pasti dia lebih tau apa yg dia perlu buat.

nasib kami baik, senang je dapat bilik. alhamdulillah :) bermulalah pengembaraan kami. kali ni kami tak pergi banyak tempat sangat, sy sendiri pun dah beberapa kali ke sini, cuma dalam keadaan yg berbeza, begitu juak dia. so, kami cuma pergi ke beberapa tempat sahaja:

seperti biasa, tempat wajib yang kami pilih untuk mengisi masa 3 hai 2 malam kami di sini:

1. Pasar Malam Brinchang (dibuka setiap Jumaat, Sabtu dan Ahad). di sini ada dijual macam2, seperti pasar malam d KL juga lah, cuma pastinya lebih banyak dijual produk dari CH sendiri spt teh, madu, buah, sayuran dan bnyk lagi. Selain tu, makanan yg digoreng dgn tepung bnyk, hehe, brocolli pn digoreng salut tepung

2. Ladang teh. Setiap kali sampai ke CH ni pasti akan singgah ke ladang teh, sebab pemandangannya yg sangat cantik, terasa tenang sungguh pemandangan. Di samping tu, pasti la sebab nak beli teh untuk jadi buah tangan dan untuk diri sendiri

3. Ladang strawbery. kami biasanya hanya singgah 1 ladang strawbery saja, Cuma, masa pergi dengan family dulu, sy singgah banyak jugak, sebab bawak budak2, memanjang la nak singgah. layan kan aje la

Daa, di antara pic kami, semua selfie aje. tak mengapa la, nasib ada jugak monopod, xde la pic setepek namak muke aja. sebenarnya kami un ada bawa tripod, tapi sebab ramai org, kami pun malas nak keluarkan :) apapun, alhamdulillah, semuanya okay dan baik2 saja"


di ladang teh

Big Red Strawberry

Big Red Strawberry

No comments:

Post a Comment