Thursday 11 March 2010

kadang-kadang..................

kdg2, kite rasa hidup kite la yg paling teruk, yg paling sedey, rasa mcm bnyk mslh, tp bile kte dgr kisah hdup org lain, berkata la dalam hati 'kehdupanku lebih baik' seharusnya aku bersyukur.

kdg2 kite rase, kite d sayangi.. tp bile d pikir2 balik.. oh mungkin tak jugak, hanya perasaan kite je kot..

kdg2 kite rase, kite suda sgt menyayangi dia, tp d tanya pada hati atau mungkin sesekali terlintas.. betul ke aku syg dia??? mungkin kita hanya selesa dgn nya, atau mungkin dia terlalu baik pd kita..

kdg2 kita rase kite dh buat sehabis baik utk jaga hati seseorg, tp kenapa dia menyakiti hati kita pulak???

kdg2 kita rasa menyesal dgn apa yg kita lalui, tp setelah beberapa ketika kemudian.. kita mula rasa syukur kerana itu terjadi dan ternyata ada kebaikannya setiap apa yg telah berlaku.

kdg2 kita rasa bhgia atau gembira dgn apa yg kita miliki, tp knapa harus ada yg mencemburui, knapa tidak saja kita sama2 berusaha utk dptkn atau jd yg terbaik??

kdg2 kita bncikan sesuatu... tp knape tbe2 kita jatuh syg kpd nya??

kdg2 kite sgt tau yg kite suda bersalah,tp knapa sgt sukar utk mohon maaf kepadanya.

kdg2 kite sedar dia dh bnyk berkorban utk kite, tp knapa masih sukar utk menghargai semuanya??

ohhh, terlalu bnyk kdg2 dlm hidup ini.. ternyata setiap detik kehidupan kita selalu berubah, hati kite jugak berubah. dgn itu kenala bersyukur dgn setiap apa yg kite lalui. cuma nye bile pemikiran terganggu, kite xmmpu utk berfkir scr rasional/positive. namun, itula kehidupan. terlalu bnyk bnda yg tidak kita rancang blaku tanpa kite sdar.

No comments:

Post a Comment