Wednesday 31 March 2010

mac yg pnuh liku & kegembiraan

mac sudahpun smpai ke penghujungnya, begitu bnyk cerita yg berlaku spjg mac, bermula dgn ketidaksihatanku yg pd mulanya ku anggap tak de pe pun, tp inilah yg terjadi. dr awl mac jugak kete ku xhenti2 meragam, slpas srvis mkin bnyk pula yg nk bmasalah, dh siap servis, alarm pulak mengaum.. haihh, tetibe je. anta elok2 ambik masalh pulak. dh ok yg tu, batery pulak, tetibe pulak x boley start.. apela kna ngn kete ni, so tuka la batery.. kire spjg march ni mmg kete ni asyik je meragam. skrg pun stil ade prob lg. hmmm.. xtau la bile nk bwk ke perodua, hpfully xde la pape yg teruk, xlarat rase nk pikir bnyk nye mslh..

spjg mac jugak aku dh mcm stp mgu g hosp, kdg2 smp 2 kali semggu, ape la nasib. dari aku salu sesat2 kt PPUM tu smp la aku dh tau selok belok kt PPUM, gara2 aku yg dh salu sgt dtg ke ctu, n d pghujng mac ini jugak aku dpt berita yg sgt menyedihkn aku. sgguh aku x terkata n xmmpu nk terima bnda yg berlaku dlm skelip mata. di saat ini aku mmg xmmpu utk berbicara dgn sesiapapun. aku sgt sedey, menangis seharian, bengkak dh mate. tp bile aku pikir balik, aku masih bernasib baik dr ramai org d lua sane, wpun Dr diagnose mcm tu, tp aku tetap sihat kn, aku masih mmpu buat ape yg aku mau, selebihnye kite berdoa kpd Allah swt. sesungguhnya di ketika ini, kita hanya mmapu berdoa & memohon kepadaNya. itulah yg sebaiknya, kita xplu menyesal dgn setiap yg berlaku kerana Allah itu Maha Mengetahui, dia tahu apa yg terbaik utk diri kita di masa ini dan masa akn dtg. Ya Allah, aku mohon kekuatan, ketabahan dan kesembuhan dari Mu Ya Allah. apepun aku berharap, hari2 yg seterusnya akn mnjadi lebih baik untukku dengn izin Allah swt.

dalam setiap kesedihan yg aku lalui itu, terdapat juga kegembiraan yg aku kecapi di Mac ini, bermula dari Mesyuarat Jawatankuasa Pemeriksa utk thesis, 3mac yg lau, akula y menjadi nsan paling gembira kerana telah lulus, dan hanya tggal utk buat correction sahaja, seterusnya presentation di seminar, aku jugak berpuas hati dgn diriku, dan akhirnya setelah siap buat correction aku dh berjaya menghantar hard cover thesisku. betapa aku sgt gembira & bersyukur kerana semanya telah berakhir utk episod itu. mksudnye aku akn start dgn episod baru.

tp disaat ini, hatiku sgt bercelaru. tp pastinya aku slalu igtkn diriku supaya sntiasa berfikiran positive, & anggaplah ujian dari Allah. aku selalu igtkn dr ku sendiri bhw Allah xkn menguji hambaNya dgn ujian yg tidak tertanggung olehnya. maka,haruslah aku selalu sabar dan tabah ntuk setiap apa yg aku lalui. aku jugak selalu d igtkn oleh kwn2 yg begitu mengambil berat, yg Allah menguji kerana sayangNya Dia pd hambaNya. ya, di saat ini, aku suda hampir dpt menerima apa yg terjadi, betapa aku sgt beruntung kerana dikurniakan sahabat yg sgt memahami dan sentiasa ada d sisiku di kala juraian airmataku sememangnya tak mampu ku tahan lg. keikhlasan kmu semua sekali lg membuatkn diriku terharu. terima kasih semua, smg Allah akn membalas sgala kebaikan kmu semua.

beberapa tika lag mac akn menghilang, smg april & hari2 mndatang akn lebih bermakna dan lbih bersemangt utk kita semua :)

No comments:

Post a Comment